.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رئیس سازمان جنگل ها در حاشیه بازدید از جنگل‌های سوادکوه :
۳۵ هزار هکتار از شمشادستان ها خشک شده است
شمال نیوز : وی در رابطه با حفاظت جنگل‌های شمال تصریح کرد: برگزاری مناقصه در حال انجام است و جنگلبانان و قرقبان های مورد تأیید در این مناقصه بکارگیری خواهند شد.....
 ۳۵ هزار هکتار از شمشادستان ها خشک شده است

شمال نیوز: رئیس سازمان جنگل ها گفت: ۳۵ هزار هکتار از مجموع ۴۰ هزار هکتار شمشادستان ها خشک و نابود شده است.

به گزارش شمال نیوز، خلیل آقایی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از جنگل‌های سوادکوه ضمن اشاره به اینکه از ۴۰ هزار هکتار شمشادستان های موجود در جنگل‌های هیرکانی، ۳۵ هزار هکتار خشک و نابود شده است، اظهار کرد: مبارزه آفت شب پره شمشماد سنگین و سخت بوده و تلاقی نسل به نسل اش، امان شمشادها را بریده است.

وی در این خصوص با بیان این مطلب که ستاد هیرکانی در سازمان جنگل‌ها برای مقابله با آفت شب پره شمشاد و طرح جایگزینی برداشت از جنگل‌ها تشکیل شده است، گفت: برای مقابله با این آفت، اقدامات خوبی در سه استان شمالی صورت گرفته و روند کار رضایت بخش است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه جوانه‌های نوظهور در شمشادستان ها مشاهده و کارشناسان امیدوار شده اند، افزود: با شیوه‌های مختلف توزیع و تکثیر بذری، قلمه ای، نونهالی و زایش‌های طبیعی به دنبال حفظ اینگونه ارزشمند هستیم.

آقایی با بیان اینکه براساس برنامه ششم مکلف هستیم تا پایان سال جاری طرح جایگزین بهره برداری از جنگل‌ها عملیاتی شود، افزود: با دانشگاه‌های منابع طبیعی و کشاورزی ساری و گرگان به عنوان مشاور، قرارداد منعقد شد تا اقدامات کارشناسی برای جایگزینی طرح برداشت از جنگل‌ها را ارائه کنند.

وی در رابطه با حفاظت جنگل‌های شمال تصریح کرد: برگزاری مناقصه در حال انجام است و جنگلبانان و قرقبان های مورد تأیید در این مناقصه بکارگیری خواهند شد.

آقایی با اعلام اینکه اگر مسؤلان کشوری و استانی دستور ترک تشریفات مزایده را صادر کنند می‌توانیم راحت تر اقدام کنیم، تاکید کرد: شرکت‌های برنده مناقصه موظف هستند درقبال حفاظت از عرصه‌ها پاسخگو باشند و اگر درختی قطع شود با شرکت‌های متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه یک میلیون و ۵۰ هزار هکتار از جنگل‌ها تحت حفاظت قرا دارند، اعلام کرد: در نظر داریم کل جنگل‌های شمال که حدود دو میلیون و ۵۰ هزارهکتار می‌باشد را تحت حفاظت قرار دهیم تا عرصه بر قاچاقیان تنگ شود./ مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.065 seconds.